Lite Sanning, Javisst!

Män säger ofta att "kvinnor tar jätte länge tid på sej att fixa sej färdiga". Duscha, sminka, fixa håret, välja kläder... Jodå. Till en viss del e det nog sant. Min syn på saken e följande;

* Duscha: Jag anser mej vara relativt snabb. Tvättar håret först o har därefter i balsam. Medan balsamet får verka tvättar jag kroppen, scrubbar fötterna, rakar ben + armhålar o tvättar ansiktet. Sköljer kroppen samt håret på samma gång o tycker mej vara ganska sanbb. Tog tid just då jag körde hela proceduren; 30 mins. 30!! Det e nog inte så snabbt...

* Smink: Jag använder inte mycket smink. Till vardags har jag inget (p.g.a mitt jobb), på veckoslutet kanske lite mascara. Skall vi på middag eller ut med flickorna tar jag lite ögonskugga till. Inget annat. Dom enda gångerna jag har "full" make-up med underlagskräm o grejor e då det e nåt riktit speciellt (bröllop, större fester). Då e det min frissa som grejar mej i ordning. Med hår o sminkning brukar vi räkna med ca 2 timmar.

* Håret: Hmmmm... Till vardags har jag nio gånger av tio mitt hår i hästsvans. Åxå här p.g.a jobbet. Väldit väldit sällan jag har mitt hår helt löst. Ändå har jag ett tjock o helt hyffsat snyggt hår (enlit mej själv). Tar mej iallafall inte många minuter o fixa det innan jag skall iväg. Lättast e det att dra det med plattången!

*Kläder: Jepp. Här kommer vi till det som tar mej mest tid. Uff. Det kan vara jobbit ibland. Ibland känns det som om man inte har nåt alls att ta på sej, o ibland finns det allt för många alternativ. Har försökt tackla problemet genom att på samma klädgalge hänga upp en outfit. Kan vara en kjol + blus + cardigan som passar ihop. Har man riktit bråttom e det bara att slita åt sej en galge o snabba på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0