Klänningskavalkad

Balen på slottet e över för min del. Hadde mannen med mej på soffan som kommentator o han hadde mera åsikter än va jag trodde. Rolit hadde vi!

Som vanligt dominerade svart, men även metallfärger verkade vara populärt. Bland mina favoriter fanns Anna Abreus gula klänning (fast den där silver "tatueringen" var allt annat än vacker), samt Heli Järvinens blommiga.

   


Det verkade nästan som om kvinnorna valt mellan två olika skärningar; halterneck o korsettskärning. Ingen av dessa e nåt jag personligen gillar, o vissa av kvinnorna borde ha tänkt efter två gånger.

Andra vackra klänningar bars av Elina Kiikko, Johanna Rusanen, Laura Voutilainen samt Hannele Mikaela Taivassalo. Elinas e kanske lite väl brudklänningsaktig för min del, men Johannas passar en operasångerska som handen i handsken (kolla ärmarna!). Lauras var av ett härlit blankt tyg o jag påpekade för mannen att det så ut som fiskskinn. Kragen skulle jag dock ha lämnat bort. Taivassalos klänning var visst en vintage från 50-talet. Snygg, men lite mera åt brudklänning hållet.



Även klänningarna burna av Minna Kauppi, Niina Kelo samt Tanja Karpela e värda att nämnas.



Sen fanns det såklart dom klänningarna som aldrig borde ha blivit burna. Hjälp mej vilka otäckingar!! Särskilt den sista. WTF?!?! Vem kommer i en genomskinlig klänning till en bal??



Den klänningen jag blev mest förvånad över, o gillade fastän den skrek sommar, var nog denna. Kan ni tänka er att den e sydd av gamla gardiner?? Fantastiskt!!



Mera bilder hittar du bl.a här, här, här o här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0