A Day In Rainy Helsinki

Oj oj sånt busväder det var! Regnet kom från alla håll o jag hadde ju som sagt mockastövlar. Smart! Tur att Helsinfors e byggt på det sättet, att många centrala byggnader mer eller mindre e fast i varann.

Rolig dag var det. Seminariet gick snabbt o vi höll tiden. Hann med ca 2,5 timmars shopping. Rolit värre! Inga stora o dyra inköp dock. Allt utom halsbandet fick jag på rea! Fick iallafall med mej hem följande;

image533


Svart topp med puffärm från Lindex (19,95→)10, blå tunika/klänning från Lindex (19,95→)6,95, grön hängselklänning med knyt bak från H&M (24,90→)12,45, lång silverkedja med hörlurar från H&M' herravdelning 4,90 o sist men inte minst svarta samt lila pumps från Lindex (29,95→)9.

Jag e helt jätte nöjd över mina fynd. Trodde både den blå o den gröna tunikan/klänningen sku vara jätte korta (o hadde ren planerat att dem till jeans), men det e dom inte. Den gröna e knälång!

Ps. Det absolut bästa inköpet får ni se först imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0